Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SE nummer mm  (läst 699 gånger)

Lasse GBG

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
SE nummer mm
« skrivet: 14 aug-13 kl 10:46 »
Hej! Vi funderar på att ev. hålla sommargrisar någon gång i framtiden, mot äldre släktingars inrådan.  ;) Vi är medvetna om att det kostar i foder, krävs rejäla och genomtänkta staket osv. Vi har SE nummer då vi har får, men för grisar måste vi väl skicka in en anmälan om ändring (hur det nu formuleras) på produktionsplatsen. Det ska kryssas i för "verksamhet" (uppfödning-mjölk kött ull, Ekologisk uppf- mjölk kött ull, Bete, Övrigt-?) samt "produktionsinriktning" (Där blir väl enbart Slaktgrisproduktion eller Övrigt aktuellt) samt antal grisplatser skall fyllas i.

Hur löser man detta enklast praktiskt när tanken är två sommargrisar som är tänkta att hållas i hage med hydda? Det som vi direkt kommer att tänka på är "Övrigt- hobby/husbehov" i båda kryss-rutorna samt en 2a i platsantal. Är vi rätt ute eller käpprätt åt h-vete?

Som sagt är detta aktuellt tidigast nästa sommar, om ens det.  :) Men det skadar aldrig att vara förberedd.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 2 användare (1 dolda)
Melem

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser