Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Driva gårdsmejeri i uppland  (läst 2324 gånger)

Husdjuraren

  • Inlägg: 1
    • Uppland
Driva gårdsmejeri i uppland
« skrivet: 27 mar-11 kl 18:01 »
Hej,
Jag och min man (jag har akademisk husdjursexmen och han examen inom Livsmedel) funderar på att starta upp mejeriverksamhet, gärna med tillhörande mjölkproduktion. Vi letar efter likasinnade i Uppland som vi kan bolla idéer med alternativt starta produktionen tillsammans med. Hör gärna av er om ni finns där ute!
Hälsningar
Jessica

fredde70

  • Inlägg: 95
    • Gästrikland
SV: Driva gårdsmejeri i uppland
« Svar #1 skrivet: 04 maj-11 kl 08:10 »
Hej!
vi håller på att bygga mejeri i östensbo utanför Forsmark.

/Fredde
Livet är väl bra underbart i bland

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: Driva gårdsmejeri i uppland
« Svar #2 skrivet: 18 maj-11 kl 02:04 »
Fredde - är det svarta hålet fyllt nu då  ;D
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

fredde70

  • Inlägg: 95
    • Gästrikland
SV: Driva gårdsmejeri i uppland
« Svar #3 skrivet: 27 maj-11 kl 08:41 »
 :D ja nu är hålet fyllt men de går sakta  :(
själv då, full fart eller?
Livet är väl bra underbart i bland

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: Driva gårdsmejeri i uppland
« Svar #4 skrivet: 28 maj-11 kl 13:01 »
Jodå, mycket medvind i alla möjliga media och annat. Kul! Ska vara tjänstledig ett halvår för att bygga gethus. Naturligtvis för sent ute men hoppas det blir av innan snön i alla fall...
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

mistel

  • Inlägg: 543
    • -
SV: Driva gårdsmejeri i uppland
« Svar #5 skrivet: 01 jun-11 kl 09:48 »
Vet inte om husdjuraren läser tråden längre men jag har en kollega som driver vallgarns gårdsmejeri i Enköpingstrakten så det är ju uppland. Det jag vet från henne är att hon är tveksam till om hon startat ifall hon visste hur mycket regler, kurser etc. man måste gå/följa. Och det tar ju etableringstid innan man kan ha det som heltidsjobb.

http://www.vallgarn.eu/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

818 gäster, 4 användare (2 dolda)
kretslopp, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser