Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Pimpade" hundar  (läst 2812 gånger)

palledansk

  • Inlägg: 161
    • Värmland
"Pimpade" hundar
« skrivet: 08 maj-08 kl 14:45 »
Tradera skickade idag ett mail med info om en "tävling" som går ut på att man efterlyser Sveriges coolaste hund, "pimpade" hund eller utklädda hund.

Går lite för långt nu tycker jag, så jag skickade ett argt mail tillbaka till dom.

Kanske fler som kan gör det?

voff@tradera.com

Vad är en pimpad hund? och varför?
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

filurfigur

  • Gäst
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #1 skrivet: 09 maj-08 kl 07:00 »
Låter helt sjukt ju! Vad är poängen med en sån tävling liksom...

Och jag undrar med vad pimpad betyder?! Aldrig hört det ordet innan om jag ska vara ärlig.


Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #2 skrivet: 09 maj-08 kl 10:25 »


Tänk jycke ungefär så här.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #3 skrivet: 09 maj-08 kl 20:34 »
pimp = hallick
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

dawnrun

  • Inlägg: 92
  • livet är för kort för att tjafsa om onödiga saker
    • gails hemsida
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #4 skrivet: 09 maj-08 kl 20:46 »
det finns idioter överallt  ::)
sadlat om ifrån galopphästar till vallande border collies. har 3 stk Don, Liz, Nap

sure

  • Inlägg: 20
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #5 skrivet: 12 maj-08 kl 16:43 »
helknäppt

Vilse

  • Gäst
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #6 skrivet: 12 maj-08 kl 22:02 »
jag har helt allvarligt funderat på att inte pimpa mina hundar utan att pimpa mej själv så jag matchar dom!

vita hundar= totalt blonderad!  ;D

sen kan man ju ha halsband, på hundarna alltså, i nån färg som matchar vad jag har på mej.
när vi hade en promenad för att samla pengar til cancerfodnen så hade jag rosa halsband på hundarna och håret uppsatt i hästsvans o rosa hårband.

fast klä upp hundarna,,näääää
det räcker med sittningen för fåniga julkortet varje år!  :)


sure

  • Inlägg: 20
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #7 skrivet: 13 maj-08 kl 10:00 »
 ;D

Vildjäntan

  • Inlägg: 310
    • Värmland
    • StallSylvas hästgård
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #8 skrivet: 24 maj-08 kl 18:35 »
Detta med *pimpade* hundar, skulle man inte kunna passa in de som klär sina hundar i allehanda jackor, tröjor och kläder i den kategorin oxå ??

har mycket svårt att förstå det där med kläder till hundar, att ha kläder på en hund är väll ok om man har en hund utan päls eller en gammal hund som har lätt för att bli kall.

Själv har jag ett varsitt vatten tätt täcke till mina töser . :-[
Dom har sina täcken enbart  på vintern när det är snöblandat regn, dom är nämligen korthåriga och har lätt för att bli lite kalla.

Men annars kan jag inte se vitsen med att klä en hund.

Är det ägarens sätt att förmänskiga hunden?? ???
eller bara tecken på dålig smak
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

johlin

  • Inlägg: 822
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #9 skrivet: 15 aug-08 kl 12:27 »
Haha vår Amstafftik ääälskar sitt täcke, hon springer in i det när vi håller upp det för henne!
Men pimpa hund? Nä va?
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

ninjan

  • Inlägg: 141
    • Alvens
SV: "Pimpade" hundar
« Svar #10 skrivet: 16 aug-08 kl 10:34 »
Samma här, har både amstaff och staff. Vissa klarar kylan kanonbra, men vissa fryser nåt kopiöst. Jag har haft båda, och dom som fryser klarar nästan inte av att gå ut och kissa när det är riktigt kallt.

Sen tycker jag nog att det är upp till var och en om man vill klä ut sin hund eller inte. Så länge det inte hindrar hunden från att röra sig ordentligt och göra sina behov.
Det finns många hundar som sitter ett helt liv i hundgård eller i lina, då skulle jag nog föredra någon som pysslar om sin hund och om dom gillar att ha kläder på den så tror jag inte hunden lider av det.

Men samtidigt är jag helt inne på linjen att hunden är just en hund, och inte en bebis. Den ska därför få sin beskärda del av träning, både mentalt och fysiskt.

Men dom flesta hundar tycker om att vara sin ägare till lags, och älskar då ägaren visar uppskattning mot hunden, vare sig det handlar om att den gör rätt i ett svårt lydnadsmoment, eller fått på sig en piffig tröja  ;)

Gissar att jag retar en del nu, eftersom jag läst tidigare inlägg  :)
Endast hundar och en katt numer
Ett liv utan djur.. är inget liv!
www.alvens.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 3 användare (1 dolda)
Jon.b, lillaliam

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser