Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  julklappar i sista ögonblicket  (läst 1938 gånger)

Korova Moloko

  • Inlägg: 27
    • Närke
    • Mitt bageri
julklappar i sista ögonblicket
« skrivet: 14 dec-05 kl 09:42 »
Funderar på hur jag ska kunna handarbeta ihop några julklappar de sista tio dagarna innan julafton.

Har ni några tips på vad man kan svänga ihop? Jag stickar, virkar, nålbinder och spinner. Ingen annan i släkten handarbetar så hemgjorda prylar är uppskattade.

/Malin

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:julklappar i sista ögonblicket
« Svar #1 skrivet: 14 dec-05 kl 15:12 »
Festliga jul-grytlappar... i form av en rund gris, kanske...
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Lili

  • Inlägg: 152
    • Åsenfår och ullhantverk
Re:julklappar i sista ögonblicket
« Svar #2 skrivet: 15 dec-05 kl 09:43 »
Om du tovar kan du ju göra en tomte eller bara tomtehuvudet. Annars finns det ju en massa annat man kan tova till.

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:julklappar i sista ögonblicket
« Svar #3 skrivet: 15 dec-05 kl 23:43 »
Fast vem vill ha en jul-anknyten present, egentligen? Tanken är väl lite att man äntligen ska få det där man ville ha, eller suktat efter, eller att ge bort lite kärlek. En jul-pryl kan man inte glo på hela året och känna " :-[ "    ;)

Gör grytlappar istället. Eller nallebjörn. Eller sockor. Eller kanske en tavla? Armband...



 :)/n
« Senast ändrad: 15 dec-05 kl 23:44 av Nattmara »

lillaloppan

  • Inlägg: 40
Re:julklappar i sista ögonblicket
« Svar #4 skrivet: 16 dec-05 kl 10:59 »
Jag virkade just en liten slipover-tröja i bomullsgarn till min lille kille på fem år. Den blev klar på två kvällar.
Virkade och stickade mössor har varit uppskattade presenter på sistone. Jag har virkat eller stickat en rektangel som jag sedan sytt ihop på sidorna. Blir en fyrkantig mössa med roliga "öron". Hur enkelt som helst :)

Olika ponchon och halsdukar är ju jätte-populära nu också och om man har en enkel modell blir de klara ganska snabbt. Lycka till!

larssonscath

  • Gäst
Re:julklappar i sista ögonblicket
« Svar #5 skrivet: 16 dec-05 kl 16:12 »
Vantar är för det mesta mina sista minuten-presenter, går snabbt och är ju sånt som behövs.
Annars halsduk, stickad eller virkad med stor sticka, lägg upp hela längden på halsduken och sticka/virka så bred du vill ha den. Praktiskt för då får den längden som behövs, men du ska sluta när du inte hinner och alltid säga att smala halsdukar är årets mode. ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

247 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser