Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ta bort hinnor med stålborste på borrmaskin.  (läst 1985 gånger)

aston_sol

  • Inlägg: 237
    • Småland
ta bort hinnor med stålborste på borrmaskin.
« skrivet: 07 nov-14 kl 15:54 »
Helt klart mindre gediget men... någon som provat?

https://www.youtube.com/watch?v=kz6y4a1Vaqg

Martina

  • Inlägg: 200
    • Uppland
    • Bomärkt
SV: ta bort hinnor med stålborste på borrmaskin.
« Svar #1 skrivet: 07 nov-14 kl 22:14 »
Nope, däremot har jag använt sandpapper och även slipmaskin i mjukgörningen! Det funkar helt ok.

Det känns som om det kan bli ganska slemmigt och äckligt, samtidigt verkade det ju inte stänka så mycket om honom... Vi blev lite sugna på att testa här! Man kan ju inte mer än misslyckas... Risken, förutom att bli nedgeggad, borde främst vara att man slipar för djupt och har sönder skinnet.

Vi har hört ett rykte om ett djupfryst grävlingsskinn och vinkelslip med stålborste, ingen höjdare tydligen. Men grävling är ju lite spreciell i konsistensen också.

Martina

Angelslund

  • Inlägg: 23
  • SINGEL
    • Skåne
SV: ta bort hinnor med stålborste på borrmaskin.
« Svar #2 skrivet: 10 nov-14 kl 14:50 »
Nej det har jag inte. Inte än och tack för tipset. 
Rikard

Markus_Almroth

  • Inlägg: 488
    • Medelpad
SV: ta bort hinnor med stålborste på borrmaskin.
« Svar #3 skrivet: 13 nov-14 kl 21:44 »
Jag har med god framgång använt vinkelslip och grövsta möjliga sandpapper.

Det har dock varit på torra skinn, då blir det mer som ett pulver. Bäst är det att göra det utomhus när det blåser lite så man kan ställa sig så det blåser bort från en.

Sen antar jag att man kan fukta skinnet igen.

Fåglar är också bra på att plocka rent uppspända skinn.

/M
Ät kött - må bra - lev länge.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

257 gäster, 2 användare
Jon.b, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser