Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Halland Vardagsmuseet utanför Laholm  (läst 658 gånger)

ärt

  • Inlägg: 833
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Halland Vardagsmuseet utanför Laholm
« skrivet: 09 jul-23 kl 16:39 »
 Vardagsmuseet är ett äldre par som byggt upp.
Här kan du finna många ting. Hemsidan vardagsmuseet.se ger en hint vad som finns. hemsidan tycker jag dock inte gör rättvisa för deras samling framför allt när det gäller bonde relaterade redskap och utrustning.
Det jag går o tittar på är hur de gamla redskapen före o i början av traktorns tid utvecklades. Inte en harv utan massor av olika både av bönder själv tillverkat och tillverkade av småskalig fabrikstillverkning. Kan du se framför dej en ombyggd motorcykel till harv?
 Är öppet söndagar mellan 13 - 16, denna månaden (juli) ut.
Om ni åker dit så får ni gärna komma hit o fika jag bor mitt emot. skriv ett pm så jag håller mej i närheten.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser