Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stödfodring.  (läst 516 gånger)

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
stödfodring.
« skrivet: 24 dec-20 kl 21:05 »
Har en sen avläggare som är lite lätt, tänkte att jag skulle lägga på foderdeg för att vara säker på att fodret skall räcka.
När jag kollade förrådet så är det en mus som som gett sig på candipolingold lådan (foderdeg med pollen) och gnagt hål på två paket, går det bra att ge detta istället för ren foderdeg utan att det blir utsot eller att man drar igång yngelsättning med ännu mer ökad foder åtgång?
« Senast ändrad: 24 dec-20 kl 21:15 av hofboss »

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: stödfodring.
« Svar #1 skrivet: 25 dec-20 kl 09:19 »
Jag skulle gett vit deg nu för att inte riskera någonting, och plastat in de söndergnagda pollendegarna så de håller sig mjuka tills framåt våren. God Jul!
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: stödfodring.
« Svar #2 skrivet: 25 dec-20 kl 12:17 »
Tackar.
God jul på dig oxå.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 3 användare
RindertD, Oskari, Lena Jensen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser