Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Letar skräddarsydda etikettstorlekar  (läst 1301 gånger)

JS

  • Inlägg: 88
Letar skräddarsydda etikettstorlekar
« skrivet: 25 okt-17 kl 16:36 »
Hej,
Hittade ingen kategori som passade bättre tyvärr.

Jag säljer en del olika salvor, läderfett och liknande i glasburkar.

Etiketterna skriver jag ut själv då det blir billigare. Har tidigare använt en tjänst som heter anylabels.eu där jag själv kan beställa A4-ark med valfri etikettstorlek. De har tidigare haft ett väldigt bra papper med starkt lim så etiketterna inte krullar sig i väta. Men nu har deras leverantör av det pappret gått i konkurs och de övriga pappren de erbjuder håller inte måttet.

Storlekarna på t.ex. averys etiketter passar inte mina burkar så bra tyvärr. Att klippa ut etiketter höll jag på med i början men nu handlar det om för många för att jag ska orka med det.

Undrar ifall ni känner till någon liknande tjänst?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Letar skräddarsydda etikettstorlekar
« Svar #1 skrivet: 25 okt-17 kl 19:20 »
Hur är det med Dymo etikettskrivare och etiketterna som säljs på rulle till dem? Det finns ju alla möjliga storlekar upp till ca 8-10 cm bredd.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Letar skräddarsydda etikettstorlekar
« Svar #2 skrivet: 25 okt-17 kl 19:41 »
Herma är väl en av de största producenterna, jag har bara använt deras etikettark med programvara till

http://www.herma.se/

Visionaryrealist

  • Inlägg: 506
SV: Letar skräddarsydda etikettstorlekar
« Svar #3 skrivet: 26 okt-17 kl 00:44 »
Varför inte designa en etikett och be ett digitaltryckeri om hjälp. Där kan man göra mindre upplagor och det finns mängder med material att trycka på. Har själv tillverkat så fast på ett av mina jobb som trycker digitalt.

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Hantverkaren, ärt, Be, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser