Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  strö + halm  (läst 963 gånger)

Getgårn

  • Inlägg: 13
strö + halm
« skrivet: 12 okt-07 kl 16:08 »
Hej!


När? Eller redan nu? ??? Ska man lägga strö under halmen? Eller behövs det inte ännu? Vad är rimligt att betala för strö?  :-\Vart köper jag det? Bonde? Lantmännen? Detta blir första vintern med våra "tanter" :)

Tacksam för alla svar! :D

Trevlig helg!

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:strö + halm
« Svar #1 skrivet: 12 okt-07 kl 18:33 »
Det är inte nödvändigt att ha strö under halmen. Men det suger ju upp bra. Jag har kutterspån under som jag får gratis från ett lokalt sågverk. Annars finns det att köpa på Granngården. Ibland annonserar sågverk och liknande i tidningen, det är ju  billigare än Granngården. Har inga priser att dela med mig av.
Ska du köpa halm så kolla med någon bonde, eller kolla på hästsidor på nätet under någon rubrik typ tillbehör eller stall. Där finns ju strö också.
Bor på min lilla gård med min stora familj!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 4 användare
Berberis, jeno0038, Rosanne, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser