Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ***Sotis***  (läst 3882 gånger)

LM

  • Inlägg: 775
  • Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
Re:***Sotis***
« Svar #20 skrivet: 24 jan-08 kl 12:21 »
Citera
Även om hon legat i ett rede i flera dagar så är det som om dvärg kochin har svårt att hitta rätt utan lägger sig i ett annat o fortsätter att ruva där  
Jag hade aldrig sådana problem med mina dvärgkochin.
De var mycket säkra ruvare och "låg där de låg" tills kycklingarna kläckts.
Gotlandskaniner, genbank.

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
Re:***Sotis***
« Svar #21 skrivet: 24 jan-08 kl 12:49 »
Vi har inte heller erfarenhet av att de skulle ha svårt att hitta rätt...
Våra har legat troget, och är suveräna naturruvare!!

Mvh Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Margit

  • Gäst
Re:***Sotis***
« Svar #22 skrivet: 24 jan-08 kl 20:11 »
Samma här...ligger fast och troget, unnar sig knappt en liten rast om dagen.

tulipan

  • Inlägg: 124
  • Hon bor i sitt paradis i skogen med sambo och barn
Re:***Sotis***
« Svar #23 skrivet: 25 jan-08 kl 21:58 »
Har åxå en liiiiiiiiten svart höna... barnen har döpt henne till "kola" hon har börjat springa in genom ett liiiitet liiiitet hål i dörren in till vedbon... där tycker hon att hon ska samla sina ägg... men det går juh inte... vi hämtar juh in ved varje dag.. sen har hon ett ställe till... som vi hittade för nån dag sen.... bara det att grävlingen brukar bo i samma "hus" så nu springer vi å hämtar in äggen hela tiden så att hon inte ska lägga sig ute någonstans.... man vill juh inte att det ska hända henne något om hon lägger sig på äggen. Och inne i hönshuset vägrar hon lägga sina ägg... så man får väl se till våren... då lär hon juh antagligen gömma sig någonstans ute...

märkligt med dom små liven :-)

men en jäkel på att flyga e hon... hon flyger över det höga staketet till hönsgården... har tre större hönor som gör likadant.. men dom e inte lika smart som hon... för dom flyger inte in igen utan man får öppna dörren åt dom.... hon flyger in själv om dörren är stängd.... smart höna :-) hon ser dessutom nästan ut som en koltrast *hehe*

Twiggy

  • Inlägg: 44
Re:***Sotis***
« Svar #24 skrivet: 27 jan-08 kl 20:23 »
Nu då hur går det för Sotis?

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:***Sotis***
« Svar #25 skrivet: 28 jan-08 kl 14:26 »
hon pickar runt i flocken som vanligt
verkar inte vara avundsjuk på de andra tre som ligger på ägg i sina reden

Hoppas hon vill ligga snart
tror hon kommer får fina kycklingar då tuppen e gul

Kram Ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser