Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker vänner som längtar efter community!  (läst 1608 gånger)

Pangsippan

  • Inlägg: 11
    • -
Söker vänner som längtar efter community!
« skrivet: 19 apr-23 kl 16:27 »
Hej!

Vad vore livet utan riktigt goda vänner i regnbågens alla färger och nyanser? Livet blir så mycket rikare med nära och goda vänner!  Yess

Vem är då jag? Jag heter Pauline, är 29 årig från Stockholm, flyttat runt en del de senaste åren, lite för mycket! Nu har jag hamnat i Blekinge, Karlshamn men jag längtar efter att flytta ut på landet, gärna i närheten södra Dalarna, Västmanland, Värmland eller någon annanstans nära berg och skogar. Jag saknar att träffa alternativa människor (vänner) LIVE (så som på Ängsbacka, omställningskurser, folkhögskolor osv.) och att skriva med folk som har liknande intressen, drömmar eller som bara också längtar efter att lämna ekorrhjulet på något sätt! Med att "lämna ekorrhjulet" menar jag jobba mindre, leva närmare naturen, tänka på vad som ligger på tallriken, leva långsammare, lekfullare, hållbarare liv - om det makes any sense? ;)).

Mina vänner idag är fantastiska och helt underbara!! Men de flesta bor i storstan eller långt ifrån naturen och lever alltför stressade liv (och mår dåligt/känner inte mening med sina liv). Tror det är väldigt vanligt att känna så (och helt okej i perioder) men jag tror också att det är viktigt att försöka göra något annorlunda så att en kan känna hopp, glädje och att det går att leva ett djupare, meningsfullare liv. Så känner jag att mina steg "mot omställning" gör med mig.

Låter det som något du kanske också gnolat på? Kanske inte? Hursomhaver, fortsätt läsa ändå vettja!

Jag är utbildad präst och yogalärare, försöker meditera lite varje dag, lär mig baka surdeg, tycker om att träna (fast egentligen mest bara att vara ute i skogen, promenera, bada, vandra, cykla), älskar också att läsa böcker, gärna historiska romaner. Tidigare kallbadade jag en del (känslan av frid i bastun och utsikten över havet är så helig) men nu är jag gravid så pausat kallbandet lite grann. Jag har också pausat mitt jobb och sagt upp mig för att jag längtar efter att varva ner (och lämna ekorrhjulet) och pluggar musik och drama distans på en folkhögskola vilket är jättekul (men tyvärr inte supersocialt).

Vad mer kan jag säga? Eller har jag redan sagt alldeles för mycket och osammanhängande? ^^ Jo en grej till kanske jag kan tillägga - jag är väldigt intresserad och nyfiken på allt som har att göra med hållbarhet, naturliv, vanlife, omställning och att flytta ut på landet! Jag drömmer om att bo i en ekoby på landet, äta gemensamma måltider, hitta på roliga aktiviteter tillsammans och vara lite som en stor familj (eller församling ;)) i olika åldrar där alla hjälps åt (OBS inte som en sekt då! hehe).

Kan också säga att jag har en väldigt fin och "spacead" man vid min sida - Samuel, som lever med tröjan utochin och som kan lösa de mest omöjliga problem - han bygger hus, cyklar enhjuling, spelar allehanda instrument och älskar semlor.

Det här blev kanske lite långt och luddigt men förhoppningsvis går någon kontenta fram :D 

Vem söker jag då (om du nu ens tycker jag verkar reko)?  ???

Allra helst vill jag såklart hitta ett helt gäng med vänner så vi tillsammans kan köpa en gård och flytta ut på landet (men inser att det kanske är lite orealistiskt). Så nu söker jag att ha någon att bara skriva med, kanske meddelanden eller mejl om liknande drömmar, idéer och planer? Kanske någon med gemensamma intressen, i liknande ålder som också vill flytta ut på landet? Kanske vi kan tipsa varandra om roliga festivaler, kurser och annat vi hittat? Det vore så roligt! :)

Vem du än är och vad du än befinner dig så önskar jag dig allt gott och hoppas att du får en härlig dag! :)

Kärlek och frid
/Pauline
Skriv ett pm så skickar jag min mejl!

TCI

  • Inlägg: 8
    • Skåne
SV: Söker vänner som längtar efter community!
« Svar #1 skrivet: 26 apr-23 kl 12:51 »
Hej!
Låter trevligt och mycket stämmer in på mina egna tankar. Men jag är inte riktigt där i livet ännu så att jag kan ta det steget fullt ut. Men kanske om något år?? :P Tycker därför att det låter intressant att var med i någon form av kontakt/mail-grupp med likasinnade, och se vart det kan bära?!
Min mail är solosandohav@hotmail.com

Hoppas att höra av dej/er någon gång! :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

177 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser