Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fårsaxar  (läst 11339 gånger)

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: fårsaxar
« Svar #20 skrivet: 22 sep-13 kl 20:42 »
Vi har nu hittat en begangnat Heininger Xtra, då får vi se om jag står ut ;D
Har någon erfarenhet med Horner Shearings billiga skär, jag kunna föreställa mig att de inte håller skärpen, men har köpt några att börja med i alla fall.

Henrik
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

Klipparn

  • Inlägg: 983
  • Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
SV: fårsaxar
« Svar #21 skrivet: 23 sep-13 kl 18:13 »
Jag har klippt 100+ tackor på ett underskär med sådana skär
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

daniel70

  • Inlägg: 271
    • Gotland
SV: fårsaxar
« Svar #22 skrivet: 23 sep-13 kl 21:16 »
Hmm, då hade jag otur eller nåt med skären från Horner Shearing, sämsta skräpet var min tanke när jag började klippa. Skären innan köpte jag från Lyckliga fåret och de var som en varm kniv i smör. Ska prova med en ny uppsättning nästa gång och hoppas på bättre resultat. Köpte deras "farmers pack". Skönt att höra att du har bra erfarenhet av deras skär klipparn.
Slipar du åt folk fortfarande?

Klipparn

  • Inlägg: 983
  • Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
SV: fårsaxar
« Svar #23 skrivet: 24 sep-13 kl 08:48 »
Ja , jag slipar ..

Dom sista åren har jag nästan bara använt Beiyuan skär köpta av Horner Shearing , dom funkar bra för mej och flera andra som klipper en hel del.
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser