Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk eller fått stryk?  (läst 677 gånger)

torptomte

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
Sjuk eller fått stryk?
« skrivet: 09 jan-19 kl 17:32 »
Var inne hos hönsen som vanligt imorse och allt var lugnt alla mår bra. När jag kommer ut igen efter jobbet så är den ena hönan blodig i ansiktet. Det är en väldigt bra flock och dom bråkar aldrig med varandra. Därför jag tänker om det kan vara någon sjukdom och isåfall kan det blossa upp så snabbt? Kan tillägga att just denhär hönan hade för ett tag sedan skadat foten så hon har varit omplåstrad och bott ihop med en annan som är väldigt lugn inne i en egen del av hönsgården. Dom är fortfarande själva domhär två. Finns det något som är bra mot sår på speciellt höns? Eller är det bäst att tvätta bara och se om hon läker? I övrigt är hon pigg, dricker och äter helt som vanligt.

Postat med Alternativ.nu´s app


Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Sjuk eller fått stryk?
« Svar #1 skrivet: 09 jan-19 kl 17:50 »
Det där är de andra hönorna som hackar på henne, ju mer de blöder ju mer kommer de hacka så lyft ut henne så han slipper undan några dagar, det verkar som att vissa hönor blir triggade av den röda färgen.


torptomte

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
SV: Sjuk eller fått stryk?
« Svar #2 skrivet: 09 jan-19 kl 19:58 »
Okey tack för svar! Då slipper jag tänka att hon har någon sjukdom som gör att jag måste ta bort henne. Då får hon vara själv därinne, dom har ändå så dom kan se varandra trots att det är avspärrat :)

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 2 användare
von tratt, MultiMan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser