Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken klippmaskin?  (läst 11435 gånger)

Rappe

  • Inlägg: 24
    • Södermanland
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #20 skrivet: 31 okt-13 kl 08:45 »
Finns det inte nya skär till Aeuscalap Econom S på Lyckliga.nu? Eller är det just skärbredden som skiljer "Aeuscalap Econom S" från "Aeuscalap Econom"?

gransmala

  • Inlägg: 102
  • "Livet är en strid."
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #21 skrivet: 31 okt-13 kl 22:14 »
Ja Econom S har ett smalare skär och bara 3 tänder på överskäret. Jag köpte en uppsättning standarsskär och blev minst sagt förvånad när dom inte passade. Det är även smalare mellan skruvarna på underskäret.
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #22 skrivet: 03 dec-13 kl 20:45 »
Om jag skulle köpa en fårsax idag skulle jag kontakta Granngården i Ljungby där finns en "constanta" ny 400 watt priset nedsatt från 4500 kronor till 2500 kronor.
Henrik
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

816 gäster, 3 användare
xaelanar, von tratt, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser