Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tolka mönster stickning  (läst 896 gånger)

fnaerman

  • Inlägg: 1
    • Värmland
Tolka mönster stickning
« skrivet: 17 feb-24 kl 12:01 »
Hej!
Jag behöver hjälp att tolka en beskrivning i mitt stickningsmönster. Jag ska börja sticka diagram 1 och enligt beskrivningen ska jag börja räkna från framstyckets mitt. Mitt varv slutar/börjar just nu vid vänster ärm. Hur tar jag mig till framstyckets mitt där jag ska börja räkna? Ska jag sticka slätstickning fram dit eller ska jag klippa av tråden och börja sticka vid framstyckets mitt så att varvet börjar där? Eller på något annat sätt som jag inte förstår?

Länk till mönster https://www.jarbo.se/createpdf?product_id=108104&store=11

Varg-älva

  • Inlägg: 1298
    • Finland
SV: Tolka mönster stickning
« Svar #1 skrivet: 05 mar-24 kl 17:56 »
Hej!

I bästa fall har du redan fått svar....

I alla fall kommer ett svar här: Du har säkert markerat vilken maska som är mitt fram. Utgå från den och räkna bakåt, först 13 m (mitt fram ska vara i maska nr 13 enligt mönstret), sedan 17 och återigen 17 (=mönsterrapporten) och fortsätt räkna 17 m tills du kommer fram till ditt varvbörjan. Det kan vara att det inte går helt jämnt ut, utan du slutar på någon annan siffra. Kolla lite var det är i mönsterrapporten och välj om du lägger varvets början lite före eller efter där du är nu.

Hoppas det hjälper!

LimJans

  • Inlägg: 8907
    • Dalarna
SV: Tolka mönster stickning
« Svar #2 skrivet: 06 mar-24 kl 07:27 »
Är mysteriet löst? Annars hjälper jag dig gärna.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 2 användare
Radar, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser