Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk kalkonhöna ?  (läst 2364 gånger)

Ann i Josuas

  • Inlägg: 49
  • fd ansu002
    • Västergötland
Sjuk kalkonhöna ?
« skrivet: 24 nov-13 kl 15:43 »
Min ena kalkonhöna beter sig så konstigt, liksom lägger sig ner . Hon är 6 månader och har betett sig så här ett par veckor. Kan det vara så att hon bjuder in tuppen ? Jag har känt där bak om det sitter ett ägg som hon inte får ut, men känner inget. Jag är nybörjare på kalkoner och känner mig lite vilsen . Tacksam för tips

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
SV: Sjuk kalkonhöna ?
« Svar #1 skrivet: 02 dec-13 kl 22:05 »
En amatör fråga..
Har några ej fullvuxna bronskalkoner .
Är det bara hanarna som bildar en rund fjäderbåge av stjärtfjädrarna ?, isåfall har jag haft en himla otur när jag valde ut kalkonkycklingarna.
Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
SV: Sjuk kalkonhöna ?
« Svar #2 skrivet: 02 dec-13 kl 22:07 »
En amatör fråga..
Har några ej fullvuxna bronskalkoner .
Är det bara hanarna som bildar en rund fjäderbåge av stjärtfjädrarna ?, isåfall har jag haft en himla otur när jag valde ut kalkonkycklingarna.
Lars
Oj förlåt jag gjorde fel ,blev ett svar istället för nytt ämne.
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Sjuk kalkonhöna ?
« Svar #3 skrivet: 03 dec-13 kl 13:48 »
Har du, Ann, ingen kalkontupp? Och är det så att hon lägger sig när du kommer?
I så fall är det nog som du tror,  hon är parningsvillig.
Jag har själv haft en  tupplös  hona som betedde sig så.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Ann i Josuas

  • Inlägg: 49
  • fd ansu002
    • Västergötland
SV: Sjuk kalkonhöna ?
« Svar #4 skrivet: 03 dec-13 kl 19:55 »
Jag har en tupp , men han är en månad yngre än mina 2 hönor. Nu har den andra hönan börjat visat samma beteende , så jag är säker på att de visar att dom är villiga att paras. Roliga djur, men den första hönan skrämde mig innan jag förstod hur det var fatt. Tack för svar :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 2 användare
svarvarsson, Alex s

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser