Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Bo gratis mot underhåll  (läst 2088 gånger)

Johanna Hoog

  • Inlägg: 1
Västergötland Bo gratis mot underhåll
« skrivet: 29 jan-22 kl 09:17 »
Hej!

Vi har ett torp med 17 000 m2 mark som ligger ca 4 km från Lane Ryr, mellan Uddevalla och Trollhättan. Då vi håller på att renovera vårt hus i stan hinner vi inte ta hand om torpet. Om det är någon här som vill ta hand om det så skulle ni få bo där gratis över sommaren. Start och slut kan vi komma överens om.

Torpet är ca 35m2, har ett ganska stort kök, ett rum med dubbelsäng, liten hall och ett extra rum som är litet och skulle behöva en hjälpande hand innan någon bor där. Vedspis i köket står för värme samt matlagningsmöjlighet, men skorstenen behövs tas om hand först. El och rinnande vatten finns ej. Total tystnad finns istället. Grund brunn på tomten men vi dricker inte det vattnet utan använder det för disk osv. Inga grannar. 

På tomten står en fallfärdig lada (taket har rasat in), i den finns också ett utedass (här är den fortfarande ok). Det finns också en mindre byggnad vi brukar kalla ”grishuset” som just nu agerar som förråd.

Framför torpet ligger en gammal åker uppdelad i fyra bitar. Den skulle behöva betas ner och rensas från träd som vuxit upp. Inget stängsel i dagsläget dock. Delar kan brukas med en gång.

Vi kan stå för materialkostnader där vi kommer överens först.

Skogarna runtomkring är fulla med svamp och bär och en liten sjö att tvätta sig i är fem minuters promenad bort. Flera andra sjöar inom cykelavstånd. Jag älskar detta stället, och kommer bara låta en ansvarsfull person flytta in. Annars säljer jag det hellre. Skulle så gärna se att någon som uppskattar ”back to basics” lika mycket som jag fick bo där och njuta av tystnaden och naturen.



Freijah

  • Inlägg: 1
    • -
SV: Bo gratis mot underhåll
« Svar #1 skrivet: 01 feb-22 kl 09:57 »
Hej Johanna!

Jag och en vän är väldigt intresserade av att prata mer med dig om detta :)

Hör gärna av dig!
Mail: stormkotte@gmail.com
Eller skicka meddelande för att få telefonnr.

Allt gott!

Hälsningar Marika

SV: Bo gratis mot underhåll
« Svar #2 skrivet: 07 jul-22 kl 12:06 »
Hej,
har du hittat nån som bor i torpet? annars kanske jag vet en som skulle passa, min son är hantverkskunnig!
Mvh,
WW


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 3 användare (1 dolda)
Berberis, Westerbergarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser