Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Störande fåglar.  (läst 987 gånger)

ThomasS

  • Inlägg: 40
    • Västerbotten
Störande fåglar.
« skrivet: 27 dec-22 kl 20:39 »
Denna vinter står det fyra samhällen och en avläggare i min bigård och talgoxarna favoriserar som de senaste åren jag uppmärksammat främst det argaste samhället.
Har nät för flustren så några bin syns inte till i fågelnäbbarna, något bör fåglarna ha som mål vid kupan?
Vad?

Någon med samma erfarenhet?

Satt upp en foderplats till grannskapet fåglar och efter jag satt flusternäten på plats så satt det dagen efter så mycket talgoxar i buskarna runt bigården så många samtidigt som jag aldrig sett tidigare, hundratals, det vräkte upp talgoxar från ingenstans.

ThomasS

  • Inlägg: 40
    • Västerbotten
SV: Störande fåglar.
« Svar #1 skrivet: 28 dec-22 kl 21:59 »
För tillfället så har samhällena nackabottnar så när en kupa favoriseras så kan det kanske bero på att det blir varmare för fåglarna därunder den kupan?
Elaka samhället har den största bimängden så det blir kanske varmare under den kupan som följd?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser