Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kickbike sparkcykel tillsammans med hund  (läst 2372 gånger)

Micke-Ånge

  • Inlägg: 3
    • -
Kickbike sparkcykel tillsammans med hund
« skrivet: 11 feb-22 kl 18:50 »
Hej,

Jag försökte hyra, låna/testa en sparkcykel innan eventuellt köp då det är mycket pengar för en ny och inte så enkelt att hitta någon begagnad sparkcykel inom de närmaste 20 milen. Visar det sig att det inte fungerar så bra med hunden eller något annat som gör att köpet inte blir som man hoppats på så är det ju så tråkigt.

Nu blev det så att jag chansade och köpte en ny sparkcykel och därför bjuder jag gärna på mina erfarenheter om hur det är att åka bakom hunden (i mitt fall en hund). Ni är också välkommen att komma hem till oss med hund för att testa eller låna hem den några dagar.

Januari månad nu och snö/is på vägen är inget hinder för sparkcykeln.

Kom och testa om ni vill! Bor väster om Sundsvall.

/Micke

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Kickbike sparkcykel tillsammans med hund
« Svar #1 skrivet: 12 feb-22 kl 05:59 »
Är det den finska mobikick du menar?
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Kickbike sparkcykel tillsammans med hund
« Svar #2 skrivet: 12 feb-22 kl 10:21 »
Har du lust att här ge en kort sammanfattning av dina erfarenheter, Micke-Ånge, så tas det tacksamt emot.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Micke-Ånge

  • Inlägg: 3
    • -
SV: Kickbike sparkcykel tillsammans med hund
« Svar #3 skrivet: 19 feb-22 kl 20:46 »
Mattias_33, ja finsk design.

Torpjens, kort sammanfattning.

Största utmaningen är samspelet mellan förare och hund. Draglinan behöver vara ca 3 meter så kör man längs en landsväg och hunden viker ut hamnar hen mitt vägen. Så vägar som inte trafikeras så mycket eller stigar är att föredra. Behöver man ta sig fram där det finns andra människor så är det enkelt att promenera den sträckan.

Är den plant eller svagt utför så behöver hunden inte dra mycket för att det ska gå undan! Det rullar så lätt med stora hjul.


mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Kickbike sparkcykel tillsammans med hund
« Svar #4 skrivet: 19 feb-22 kl 21:06 »
Den jag sett är på skidor. Funderar starkt på att beställa en sån.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser