Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konsult/hjälp Byggprojekt Stolptimmerhus, ekologiska/traditionella metoder.  (läst 1533 gånger)

Niklas Sarri

  • Inlägg: 1
    • Norrbotten
Finns det någon som känner någon arkitekt/konstuktör/kunnig med erfarenhet av att bygga hus med alternativa/traditionella metoder?

Som har byggt något sådant tidigare och kan hjälpa till med ett projekt från vision till planritining till bygglovsritning, till att uppföra byggnaden?

Det handlar om ett mindre enplans- (max 100 kvm) boningshus i stolptimmerteknik i norra Norrbotten, så det måste stoppa för rejält kalla vintrar.

Byggstart inom två år.

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
Ingen jag känner eller kan rekommendera men jag känner till han.

http://www.stolphus.se/

recraft

  • Inlägg: 35
    • Småland
https://stolpverk.org finns Stolpverk Norden med ett nätverk av hantverkare och andra kunniga som säkert skulle kunna vara behjälpliga och har just stolpverksteknik som sin specialitet.

Många i den föreningen är intresserade av och kunniga inom traditionella metoder och förutom intresserade finns det också företag med hantverkare verksamma, även långt upp norröver, kanske någonstans i dina trakter.

Skicka ett mail till info@stolpverk.org?

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
I Nordnorge finns det gott om kunnigt folk på stolpverk.
Pål Sneve Prestbakk är det första namnet jag kommer på. Han känner säkert rätt person.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser