Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aussiedor  (läst 16594 gånger)

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: Aussiedor
« Svar #20 skrivet: 30 aug-17 kl 08:53 »
Tjuvparning och sen prata  om dom bra för att bli av med dom?
Doftar lite oseriös uppfödare enligt mig

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk


Fröken Krus-mynta

  • Inlägg: 39
    • Småland
SV: Aussiedor
« Svar #21 skrivet: 13 sep-17 kl 12:12 »
De är inte medlem i SKK ser jag. Vilket betyder att jag Inte kommer att ta en valp av dem.
Kan finnas många anledningar till att de inte är medlemmar. De har många olika färger på labradorerna så det utesluter SKK bara det...

Postat med Alternativ.nu´s app


Lageshus

  • Inlägg: 80
    • Småland
SV: Aussiedor
« Svar #22 skrivet: 13 sep-17 kl 21:03 »
Bra beslut! 👍

Postat med Alternativ.nu´s app


simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: Aussiedor
« Svar #23 skrivet: 13 sep-17 kl 21:11 »
mycket bra beslut.

som gammal labradorägare så blir jag rätt irriterad på dessa labradorförstörare, har hört folk
som köpt "silver"labradorer och uppfödaren talat om för dom att den är lika renrasig som en svart.
inte mycket sanning i det.

Ingwar

  • Inlägg: 1
    • Övriga världen
SV: Aussiedor
« Svar #24 skrivet: 17 aug-18 kl 10:03 »
Min skogsmulle är en s.k. potentiellt "jättefarlig" Aussiedor på 3,5 år. Mamma Australian Shepherd och pappa Labrador, liknar en Jaktlabrador i kroppen.
Kärnfrisk, alert och jättehärlig hund, men ni får väl se upp om ni träffar på oss för man vet ju aldrig vad som kan hända enligt alla förståsigpåare härinne som aldrig har träffat någon Aussiedor. ;D
Kommentarer undanbedes, vill bara ge ett ägarperspektiv på era teorier.

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: Aussiedor
« Svar #25 skrivet: 17 aug-18 kl 10:40 »
Min skogsmulle är en s.k. potentiellt "jättefarlig" Aussiedor på 3,5 år. Mamma Australian Shepherd och pappa Labrador, liknar en Jaktlabrador i kroppen.
Kärnfrisk, alert och jättehärlig hund, men ni får väl se upp om ni träffar på oss för man vet ju aldrig vad som kan hända enligt alla förståsigpåare härinne som aldrig har träffat någon Aussiedor. ;D
Kommentarer undanbedes, vill bara ge ett ägarperspektiv på era teorier.

Tror inte det är så många som bara fokuserar på att hunden kan bli jättefarlig , finns lite fler delar än farlig och inte farlig hund.
Man kan säkert få en frisk hund om man parar hundar i samma kull också ( ingen aning men gissar) men risken för konstiga saker blir betydligt högre.

Om du inte vill ha kommentarer så skriv inte , det va så vansinnigt korkat och tydligt att du inte förstått många ord som finns i denna tråd. sen kan du ju också skapat användaren endast för att skapa debatt. du har ju inte några mängder inlägg och din tid på forumet är ju inte enorm.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, javill, malarmaster, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser