Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  letar efter bra skrinda/vagn till hund  (läst 5867 gånger)

lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
letar efter bra skrinda/vagn till hund
« skrivet: 06 nov-16 kl 11:39 »
Någon som har tips på var jag kan hitta en bra vagn/skrinda som min huskyblandning kan dra? Gärna en med lite kraftigare däck- då vi går mycket på grus/skogsvägar här. Har sett varianter på Berner sennen vagnar som jag gillar men inte till salu. Vill gärna köpa en färdig med skaklar.
Och det ideala hade varit om det gick att sätta skido på hjulen på vintern så att det blev en släde :) typ såna här http://www.smartasaker.se/sv/artiklar/skidor-till-barnvagnen.html


lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #1 skrivet: 02 jun-17 kl 19:06 »
Puffar lite inlägget- var länge sen jag skrev det men inget svar...


Postat med Alternativ.nu´s app

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #2 skrivet: 03 jun-17 kl 13:03 »
http://10414.shop.textalk.se/traningsvagnen-golden-wagon/golden-wagon-bjorkisvagnen-for-barmarkstraning-med-1-2-hundar

Men är det inte trevligare att klämma fast några hjul på en vanlig hundsläde, och ta bort dem till vintern?

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #3 skrivet: 04 jun-17 kl 00:09 »
Frågan blir vad för ändamål ska du ha vagnen till  och vad är du bered att betala . Går att hitta relativt billigt till super dyrt . Som ingen vanlig är intresserad av egentligen . Sen så måste man ha klart för sig vilken sele man har eller vill ha till hunden typ nome sele eller en segelbaden variant å anspänningen skiljer sig .

lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #4 skrivet: 25 jun-17 kl 22:15 »
Frågan blir vad för ändamål ska du ha vagnen till  och vad är du bered att betala . Går att hitta relativt billigt till super dyrt . Som ingen vanlig är intresserad av egentligen . Sen så måste man ha klart för sig vilken sele man har eller vill ha till hunden typ nome sele eller en segelbaden variant å anspänningen skiljer sig .

Selar har jag- både cyklar och kör dragträning på skidor med hunden. Jag tänker mig en enklare variant på skrinda/ vagn men med bättre mer rejälare däck. Och priset ja helst runt +- 1000kr


Postat med Alternativ.nu´s app

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #5 skrivet: 25 jun-17 kl 22:21 »
Testade idag Biltemas trädgårdskärra  (nätvarianten) min vorsteh fick dra runt den lite. Funkade men kanske inte världens bästa

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk


Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #6 skrivet: 25 jun-17 kl 23:14 »
Selar har jag- både cyklar och kör dragträning på skidor med hunden. Jag tänker mig en enklare variant på skrinda/ vagn men med bättre mer rejälare däck. Och priset ja helst runt +- 1000kr


Postat med Alternativ.nu´s app
Tycker det inte finns något för dom pengarna om man inte bygger skälv .

lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #7 skrivet: 26 jun-17 kl 07:04 »
Testade idag Biltemas trädgårdskärra  (nätvarianten) min vorsteh fick dra runt den lite. Funkade men kanske inte världens bästa

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Har du bild på den kärran?


Postat med Alternativ.nu´s app

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland

lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #9 skrivet: 26 jun-17 kl 18:25 »
Däcken ser rejälare ut än Julas variant. Har du satt på skaklar på den- heller hur låter du hunden dra?


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: letar efter bra skrinda/vagn till hund
« Svar #10 skrivet: 26 jun-17 kl 19:29 »
Däcken ser rejälare ut än Julas variant. Har du satt på skaklar på den- heller hur låter du hunden dra?


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Gjorde bara ett snabbt test med dragsele och ett fjädrande koppel direkt i handtaget.
inköptes för andra ändamål men kunde inte låta bli att låta honom dra lite.
om det blir mer använt så blir  det nog någon annan lösning .


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

301 gäster, 3 användare
xaelanar, LimJans, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser