Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äldre potatissorter  (läst 6416 gånger)

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
Äldre potatissorter
« skrivet: 25 feb-11 kl 23:19 »
Vet inte, jag kanske borde sätta denna under annonser, men jag provar här först.
Jag är ute efter äldre potatissorter, gärna från Dalarna. Rättvik röd, Leksands vit etc, men även andra sorter kan vara intressanta. Någon som har och vill dela med sig? Kan inte detta med regler, huruvida man får sälja sådant utsäde eller inte, någon som vet? Annars kan vi komma överens på något annat vis. Jag betalar iallafall minst frakten! Är bara ute efter 5-6 stycken av varje sort, vill prova hur de växer och smakar, plus att jeg gärna vill bidra till att bevara sorterna.

Ha en bra kväll!// Johanna
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
SV: Äldre potatissorter
« Svar #1 skrivet: 27 feb-11 kl 12:39 »
puff.
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Rus

  • Inlägg: 11
SV: Äldre potatissorter
« Svar #2 skrivet: 06 mar-11 kl 20:28 »
Gå med i http://www.foreningensesam.se
/ex-svågern

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
SV: Äldre potatissorter
« Svar #3 skrivet: 06 mar-11 kl 21:24 »
men hej alex! jo, jag har tänkt gå med bra länge, men aldrig blir det av...
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Tindrah

  • Inlägg: 329
    • Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
SV: Äldre potatissorter
« Svar #4 skrivet: 06 mar-11 kl 21:35 »
Om du blir medlem direkt så kanske du hinner få årets utsädeskatalog. Men om du är för sent ute så får du tyvärr ingen katalog det här året, så det gäller att snabba på. I år erbjuds i potatisväg: Blå Dalsland, Gammal svensk röd, Mandel, Rosenpotatis, Rättviks röd, Röda krokar, Rödbrokig svensk, Tysk blå, Up to date, Vit drottning och Värmlands snöboll. Sen får man inte glömma alla andra roliga fröer i katalogen, gamla kulturväxter alldeles gratis (mot portokostnad och ett varmt "tack!").  ;D

Anders.

  • Gäst
SV: Äldre potatissorter
« Svar #5 skrivet: 06 mar-11 kl 21:37 »
Hej. Jag känner en person här i Småland som har 350 sorter, det vore konstigt om han inte hade dom sorter du vill ha :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

773 gäster, 1 användare
bjurn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser