Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  K. Eliasson: Smakfullt!  (läst 1479 gånger)

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
K. Eliasson: Smakfullt!
« skrivet: 14 nov-15 kl 06:52 »
"Smakfullt! En trädgård full av frukt, bär, nötter och kryddor" av Karin Eliasson utkom våren 2015. Eliasson är trädgårdsmästare och har tidigare gett ut "Känsla för jord" och "Grönt - odla egna grönsaker". Foto av Charlotte Gawell.

Det här är en bok om hur man kan planera sin trädgård så att nyttoväxter i större eller mindre skala ersätter prydnadsväxter.

Bokens första del är allmänt hållen och handlar om trädgårdens struktur. Här finns bl a trädgårdsritningar med växtval passande för olika odlingszoner. Den andra delen är inriktad på fakta om frukt, nötter, kryddor och bär som passar som häckar, marktäckare osv. Ett fåtal recept presenteras oxå. Allra sist får läsaren tips om besöksträdgårdar, litteratur och hemsidor som kan inspirera och hjälpa i odlingsivern.






Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Lena III

  • Inlägg: 2752
  • Frihet är något att vara väldigt rädd om.
    • Södermanland
SV: K. Eliasson: Smakfullt!
« Svar #1 skrivet: 14 nov-15 kl 10:29 »
Den ska jag köpa till mig själv i julklapp!
Bekväma ja-sägare är inte lojala medarbetare när det börjar blåsa hårt.

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
SV: K. Eliasson: Smakfullt!
« Svar #2 skrivet: 14 nov-15 kl 16:10 »
Det är faktiskt min plan med. Jag blir alltid så glad över de bokpaket jag ger mig själv.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 2 användare (1 dolda)
ÖsterFröken

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser