Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ofta ger ni matrester  (läst 1078 gånger)

mulen

  • Inlägg: 348
    • Lappland
Hur ofta ger ni matrester
« skrivet: 09 jun-22 kl 22:59 »
Hur ofta ger ni matrester och hur kan jag successivt vänja dem vid det. Rädd att de ska få problem med krävan eller magen.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Hur ofta ger ni matrester
« Svar #1 skrivet: 09 jun-22 kl 23:26 »
Så ofta som det finns något. Jag har aldrig märkt att de har problem med matrester. Har varit någon enstaka som stoppat krävan riktigt full med vete däremot.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hur ofta ger ni matrester
« Svar #2 skrivet: 10 jun-22 kl 14:40 »
Aldrig då det är ett brott att göra det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Tiomilaskogen

  • Inlägg: 291
    • Dalarna
SV: Hur ofta ger ni matrester
« Svar #3 skrivet: 10 jun-22 kl 16:21 »
Tyvärr har Skogsvilde rätt enligt Jordbruksverkets hemsida. Desto bättre kan inte mina höns läsa....
Förtjusningen när kokt potatis och annat smått och gott landar i matskålen är märkbart högre än när den vanliga hinken med hönsfoder töms.
Sunt förnuft bör råda och var försiktig med matrester med tvivelaktigt ursprung.
Ser med skräckblandad förtjusning fram mot nästa djurskyddsinspektion från Länsstyrelsen. Tänk om inte pullorna hinner stoppa i sig makaronerna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

391 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser