Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drottning eller inte  (läst 674 gånger)

Pimpsten

  • Inlägg: 51
    • Västergötland
Drottning eller inte
« skrivet: 29 aug-21 kl 12:36 »
Hittar ytterst lite täckt yngel, kanske i storlek av en femkrona. Hittar inte heller drottningen som är grönmärkt. Misstänker stilla byte, har dock inte sett några drottningceller. Mina andra kupor har bara täckt yngel så jag kan inte ta en yngelram från annat samhälle. Tog istället en elak drottning jag har i reserv och burade. Tillsatte den igår i utätningsbur med en tändsticka ivägen så den inte skall kunna krypa ut.
Har en bättre drottning också men som är tänkt till ett annat samhälle så jag vill inte chansa och tillsätta denna om de bara dödar henne.

Pimpsten

  • Inlägg: 51
    • Västergötland
SV: Drottning eller inte
« Svar #1 skrivet: 29 aug-21 kl 12:38 »
Kan man se på bina om de accepterar drottningen eller vill döda den

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Drottning eller inte
« Svar #2 skrivet: 29 aug-21 kl 13:15 »
Ja. Det är tvärtemot vad det är hos människor. Det bästa är om de är lite likgiltiga. Alltså ju mindre intresse de visar för den burade drottningen desto bättre. Fast i och för sig, det funkar ju på kvinnor också


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

855 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser