Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite mjölk!  (läst 1132 gånger)

Fredrik Berglund

  • Inlägg: 1
Lite mjölk!
« skrivet: 06 apr-21 kl 17:42 »
Hej jag har en get dom fått 2st killingar nu i påsk,
Mamman har bara en fungerande spene, sen tidigare, förmodligen ärrbildning från mastit..
Men killingarna äter på mamman men verkar inte få i sig tillräckligt.. då en blev svag å behövde stödmatas med näring.
Nu är dom piggare men jag har gett dom 4-5 ggr per dag nu, men Oxå stått länge å fått dom att äta av mamman, men ska man dra ner på stödmatandet, så dom äter mer på mamman.? Eller vad säger ni?

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Lite mjölk!
« Svar #1 skrivet: 07 apr-21 kl 14:54 »
Du får fortsätta att stödmata, för hon kommer ju inte att ge mera mjölk till de två med bara en spene.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

749 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser