Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hybridväxelriktaren Steca Solarix PLI  (läst 1327 gånger)

Larus Canus

  • Inlägg: 8
  • Min rätta väg är hög och underbar
    • Östergötland
Hybridväxelriktaren Steca Solarix PLI
« skrivet: 22 nov-20 kl 20:15 »
Är det någon här som har erfarenhet av eller hört något om dessa två "hybridväxelriktare"? Den ska tydligen kunna agera som både MPPT, batteriregulator och växelriktare i en enda enhet, samt att man kan ansluta ett elverk som backup. Den ska även gå att seriekoppla om man i framtiden vill öka kapaciteten i sitt system. Är detta för bra för att vara sant? De passar förstås inte i alla situationer, men för det slags system som vi vill ha verkar det som en bra lösning.

För övrigt ingår produkten i det här paketet, kommentarer från de mer erfarna?
http://www.swedensol.se/produkter-solel/frist%C3%A5endesystem/solcellspaket%20offrgid%202500w


torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Hybridväxelriktaren Steca Solarix PLI
« Svar #1 skrivet: 22 nov-20 kl 22:24 »
Har ingen erfarenhet av den, men ett tips är att söka information (produktblad, manualer mm) på tillverkarens hemsida, hellre än hos en lokal importör/återförsäljare som kanske inte har någon djupare kunskap om produkten och lätt får saker om bakfoten även om allt är väl menat.

Larus Canus

  • Inlägg: 8
  • Min rätta väg är hög och underbar
    • Östergötland
SV: Hybridväxelriktaren Steca Solarix PLI
« Svar #2 skrivet: 23 nov-20 kl 00:12 »
Tack Torbjörn! Jag är den typen som redan läst hela bruksanvisningen, och allt som lovats ska tydligen stämma. Vi fortsätter väl försiktigt på det här spåret tills vidare.

Solstrek

  • Inlägg: 1
    • Jämtland
SV: Hybridväxelriktaren Steca Solarix PLI
« Svar #3 skrivet: 25 maj-21 kl 12:45 »
Har nyss satt upp en anläggning med PLI 5000-48 på min stuga. Har inget elverk som backup, men tänker att det nog vore bra så att inte batterierna laddar ur till vintern. Är dock lite vilsen om vad som krävs för att kunna göra det. Har du gått vidare med en Steca, Laurus Canus?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 3 användare
xaelanar, Stengrim, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser