Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träffa folk med Nordsvensk?  (läst 1686 gånger)

Tjörnbo

  • Inlägg: 15
    • Bohuslän
Träffa folk med Nordsvensk?
« skrivet: 15 jan-19 kl 14:52 »
Hej jag vill att min hästintresserade tjej ska få bekanta sig med nordsvensk då planen är i framtiden att skaffa de men hon är lite tveksam till det. Finns det nån som man kan besöka med nordsvensk och kanske kan ta en liten ridtur eller körning? Gärna nånstans i Västra Götaland.

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
SV: Träffa folk med Nordsvensk?
« Svar #1 skrivet: 15 jan-19 kl 21:00 »
Om det finns någon här på forumet, som bor på rätt ställe, och har Nordsvensk Brukshäst, vet jag inte.

Men Västra Götaland (i vid bemärkelse), har i alla tider varit ett starkt fäste för Nordsvenskar, och de flesta som har rasen, vill gärna visa upp den.

Här ger jag dig en länk till distriktsföreningarna i Föreningen Nordsvenska Hästen. Ta och maila, eller ring upp en kontaktperson för det distrikt som ligger närmast dig (föreningen har fortfarande en indelning som i huvudsak följer den gamla länsindelningen), och berätta att du vill introducera din tjej för Nordsvensken, så ska du se att du får hjälp med att hitta någon tämligen nära, som kan visa hästen körd och/eller riden.

http://www.nordsvensken.org/Distrikt.html

En del av de där hästgubbarna/gummorna som finns som kontaktpersoner, är sådana där som inte precis läser mail varje dag precis (och ibland ännu segare på att svara), så att ringa är ett säkrare sätt nå kontakt, och förklara vad du vill.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 8 användare (1 dolda)
skräptanten, von tratt, xaelanar, reimersro, javill, Tomas Skogstjärn, tranberga

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser