Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Gapande" höna  (läst 2878 gånger)

_panelhönan_

  • Inlägg: 39
  • Börjar med en Tupp och en höna. Sen vette fåglarna
    • Skåne
"Gapande" höna
« skrivet: 21 dec-12 kl 23:17 »
Min lilla Kochin dam satt på pinnen tidigare ikväll och "gapade". Ungefär om ni tänker att man ulkar fast utan ljud.

Hittade inga maskar i bajset, men har inte kunnat titta i munnen. Senare när jag tittade ut hade hon slutat och satt och sov.

Kan det vara gapmask? Eller något som fastnat i krävan? Jag ser inga symtom på de andra. En annan kochindam som är lite täppt i näsan, men nu kör jag med en vitlöksklyfta i vattnet så får jag kolla framgången om några dagar.

Köra en axilurkur för att "mota Olle i grind". Eller avvakta? De går ju lite på sparlåga nu när det är vinter. Vill inte alls ut!
Ventilationen är god, ströet är torrt behöver man verkligen byta allt strö då? Har ju lagt ett gediget lager för att minska kallras.

Ja det är inte lätt.
/panelhönan

Henrik Penrik Filivilivenrik

  • Inlägg: 4602
  • F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: "Gapande" höna
« Svar #1 skrivet: 22 dec-12 kl 02:19 »
Om det bara var en engångsföreteelse skulle jag inte göra något. Hon kanske bara var torr i halsen.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

skogsbonne

  • Inlägg: 802
    • Värmland
SV: "Gapande" höna
« Svar #2 skrivet: 22 dec-12 kl 08:49 »
DOm borde inte sitta så på vintern för då är det ju inte precis varmt hos dom men om det blir varmt på sommaren så sitter dom och gapar på pinnen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 6 användare (1 dolda)
tuslus, ärt, Niklas Nyström, Be, isa

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser