Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sökes frö till vit salvia, Salvia apiana  (läst 10139 gånger)

calendula

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
sökes frö till vit salvia, Salvia apiana
« skrivet: 26 feb-09 kl 23:27 »
Jag skulle vilja få tag i frön till vit salvia, Salvia apiana. Det är den salvia som används torkad som rökelse i ceremonier. Vill pröva att odla den. Är det någon som har erfarenhet av odling av denna?
Vanlig salvia luktar bara rök när man bränner den.

Eva
Bor i storstan (förorten) och längtar till landet där jag kan odla, ha islandshäst, syra grönsaker och njuta med vänner.
Odlar nedanför balkongen. Är ute ofta och går i skogarna . Gillar att tova, dansa, lära mig att tälja skedar.

tench

  • Inlägg: 764
    • -
    • Solrot
SV: sökes frö till vit salvia, Salvia apiana
« Svar #1 skrivet: 30 mar-09 kl 12:46 »
Frön till Salvia apiana finns att köpa hos Örtagårdens Plantskola (http://www.ortagarden.com)
En pragmatiskt lagd trädgårdsmästare, natur- och datatekniksromantiker med drömmar om framtida yrkesodling.
Skriver om natur, grönsaksodling m.m. på http://solrot.se
Må gott \o/

Kajsa Kavat

  • Inlägg: 159
    • Värmland
SV: sökes frö till vit salvia, Salvia apiana
« Svar #2 skrivet: 30 apr-09 kl 07:57 »
Åh,så bra.Denna har jag också letat efter. :)Tack för tipset

Damir Radović

  • Inlägg: 1
SV: sökes frö till vit salvia, Salvia apiana
« Svar #3 skrivet: 22 sep-15 kl 17:23 »
Hur gick det att odla salvia?  Överlever den vintern i Stockholms området tro?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 3 användare
xaelanar, von tratt, Björkris

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser