Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?  (läst 3925 gånger)

ErikaM

  • Inlägg: 23
Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« skrivet: 02 nov-17 kl 08:33 »
Hej. Undrar ifall någon vet vart jag kan få tag på delar till en Amica A50 mopedbil?

Albinw

  • Inlägg: 15
    • Dalarna
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #1 skrivet: 11 nov-17 kl 19:10 »
jag har också en amica a50. behöver du hjulcylindrar så passar de från piaggio ape 50, jag beställde från en sådan..

Albinw

  • Inlägg: 15
    • Dalarna
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #2 skrivet: 11 nov-17 kl 21:26 »
eller detta kanske, vet ej om de säljer det men kanske?
http://original.mopedbilsdelar.se/Category/Show/927

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #3 skrivet: 11 nov-17 kl 23:43 »
Tillverkaren heter ju Grecav, och samma mopedbilar har sålts under andra märken i andra länder (t ex Luna).
Förmodligen är det enklast att handla delar på eBay, jag skulle tro att utbudet är stort i framför allt Frankrike och Italien där märket är vanligt. Men det är bra om man har tillräckliga språkkunskaper för att söka och göra upp affärerna på det lokala språket, man ska inte ta för givet att säljare lägger upp engelskspråkiga annonser.
Ett tips är att försöka få tag på en reservdelskatalog och sedan använda tillverkarens reservdelsnummer när man söker delar på nätet. Reservdelsnumren är ju desamma oavsett språk!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

724 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser