Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behöver getter av olika raser olika skötsel?  (läst 1582 gånger)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Behöver getter av olika raser olika skötsel?
« skrivet: 12 mar-13 kl 14:53 »
I Sverige finns flera olika getraser.  Några av dem är inhemska, andra härstammar från andra områden på vår jord.  En del är högproducerande, andra är mera anpassade till att klara liv och hälsa trots svåra förhållanden, såsom till exempel de gamla allmogeraserna.  (Fast de ska förstås inte utsättas för svält och andra umbäranden bara för att rasen har uppkommit under förhållanden där detta ibland var oundvikligt!)  Själv har jag mest erfarenhet av svensk lantrasget.  Andra här på forumet vet mycket om andra raser.  I den här tråden hoppas jag att ni vill dela med er av era kunskaper om vad som förenar och vad som skiljer olika getraser beträffande behov av skötsel.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

770 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser