Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vi är med i ICA-kuriren  (läst 2108 gånger)

Camilla

  • Gäst
Vi är med i ICA-kuriren
« skrivet: 07 okt-04 kl 14:11 »
Ett ganska oviktigt inlägg kanske, men jag tänkte bara berätta... ;)

I dag ramlade det ner ett ex av ICA-kuriren i brevlådan (fråga mig inte varför, provex stod det på baksidan), och där fanns en artikel med rubriken Bort från statusjakten, som mest handlar om boken "Statusstress" av Alain de Botton, och om vad som ansetts vara hög status genom tiderna.  Jag läste artikeln, så klart, och vet ni, de skriver om oss!

Ur artikeln:
"Ingen talar längre om någon grön våg, som på 70-talet, men den rullar vidare i det tysta år efter år. Befolkningsstatistikens siffror säger motsatsen, men gå in på www.alternativ.nu om du tvekar. Det är inne att flytta ut. I det senaste numret av alternativrörelsens tidning Åter får man lära sig att lägga halmtak och odla hasselnötter, helt i 1700-talstänkaren Rousseaus anda."

 ;D
« Senast ändrad: 07 okt-04 kl 14:11 av Camilla »

Eva

  • Inlägg: 197
  • Balans, harmoni, gemenskap, eftertanke, mening
    • Värmland
Re:Vi är med i ICA-kuriren
« Svar #1 skrivet: 07 okt-04 kl 15:44 »
Vad kul att vi blir uppmärksammade! :D
Jag vill bo med skogen i ryggen.

Häxan

  • Inlägg: 637
    • Västergötland
Re:Vi är med i ICA-kuriren
« Svar #2 skrivet: 09 okt-04 kl 20:57 »
Kul att Altenativ uppmärksammades!!!
Statusjaktens tid är snart förbi - vi har intet annat val än att åter vända Åter.
Både vad det gäller samhällsetik och gömda kunskaper!  
Kunskap, erfarenhet är guld värt!!!
Tack för denna sida!!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 2 användare
Adels, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser