Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför sprider alternativare ut sig i hela Sverige?  (läst 4756 gånger)

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Varför sprider alternativare ut sig i hela Sverige?
« Svar #40 skrivet: 26 jul-23 kl 07:11 »
Ja sociala medier suger ganska fett.

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Varför sprider alternativare ut sig i hela Sverige?
« Svar #41 skrivet: 26 jul-23 kl 10:12 »
Replik på att det finns bättre sociala medier. Det kanske det finns men de fyller inte detta forums funktion. Om man vill hitta information om självhushållning så är detta överlägset. Var med i alternativ.nu gruppen på facebook och blev sorgsen över att det är där folk väljer att lägga sin tid. Helt jävla värdelöst och samma frågor om och om igen och ett enda kaos. Så sjukt värdelöst jämfört med detta forum. Nu känner inte jag att jag behöver söka så mycket efter information om självhushållning längre och lägger inte så mycket tid på det då vi är så pass självhushållande nu.

Nu för tiden är jag på jakt efter så specifik information så det är bättre med gammla böcker om tex hamling eller syrning eller liknande. Ibland hamnar jag på avhandlingar.

Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

ärt

  • Inlägg: 833
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Varför sprider alternativare ut sig i hela Sverige?
« Svar #42 skrivet: 26 jul-23 kl 11:59 »
Replik på att det finns bättre sociala medier. Det kanske det finns men de fyller inte detta forums funktion. Om man vill hitta information om självhushållning så är detta överlägset. Var med i alternativ.nu gruppen på facebook och blev sorgsen över att det är där folk väljer att lägga sin tid. Helt jävla värdelöst och samma frågor om och om igen och ett enda kaos. Så sjukt värdelöst jämfört med detta forum.
Håller med.
 Vad kan göras?
Jo när man är inne där kan man ju hänvisa til detta forum och få andra att förstå denna och dess mindre miljöbelastning.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

378 gäster, 5 användare (1 dolda)
Enigma, alternaiv, Jona d, Tina Sandöy

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser