Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsgård i/nära skog?  (läst 1909 gånger)

Murkla1949

  • Inlägg: 1
    • Medelpad
Hönsgård i/nära skog?
« skrivet: 29 jul-18 kl 20:29 »
Vi har ett gammalt härbre som står precis vid kanten mot skog på vår tomt. Vi är lite sugna på att bygga ett hönshus i härbret och sedan bygga en hönsgård runt omkring. Det skulle bli en mycket trevlig gård med både gräs, stenar och träd och växtlighet. Kuperat helt enkelt.

Jag har läst igenom forumet en hel del men är lite fundersam hur jag ska få till det hela och framför allt rovdjurssäkra. Eftersom det delvis är stenigt och ojämnt så blir det knepigt att gräva ner nät osv. Vissa föreslår elnät men det är väl inte heller det enklaste? Det växer ju mycket runt omkring.
Nätet ska få gå runt några träd och i övrigt funderar jag på att använda 45x45-stolpar och stolpskor. Andra förslag?

Vad kan man hamna på för kostnad för en gård på 50 kvadrat?


Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hönsgård i/nära skog?
« Svar #1 skrivet: 29 jul-18 kl 21:07 »
Putsnät i hela hönsgården.
Det blir inte gratis men säkert.
Det betalar sig att lägga nät runt hela hönsgården, putsnät även här. Går det inte att gräva ner så lägg det direkt på marken och klipp upp runt stenar. Tyng ner med stenar eller plattor.
Förbered för att ha ett nättak. Här kan du ha vanligt hönsnät.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 4 användare
xaelanar, von tratt, Svarthönan, docswood

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser