Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mohair priser?  (läst 1263 gånger)

Zink

  • Inlägg: 353
    • Ångermanland
    • Asamayama
mohair priser?
« skrivet: 20 mar-12 kl 09:11 »
hej, någon som sålt eller köpt mohair?

vi har angoragetter vars ull vi sparat för att spinna till garn, då självklart blandat med fårull för att det skall binda, men vad kan man ta för pris för att sälja ull, och vad är ett lämpligt pris att betala om man lämnar bort till någon som spinner?

jag klipper våra getter för hand med en fårsax då jag är mycket rädd för att skada djuren genom att använda maskin!
hade hem en tjej som skulle visa hur man klippte dem men det slutade med att hälften av getterna fick sår, och de blev mycket stressade, när jag klipper dem med handsax så är de lugna och fina, samt att jag lätt kan sortera undan bättre ull, och kasta fulare ull.

så, om någon vill köpa min mohair, enbart klippt, ej sorterad eller tvättad, vad är då ett lämpligt pris.

och om man sänder bort mohair + fårull till någon som kan spinna, vad är då ett lämpligt pris att betala per hg?
även en blind höna hittar ett korn...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser