Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Badmöjlighet vintertid.  (läst 1230 gånger)

Leonora

  • Inlägg: 10
    • Skåne
Badmöjlighet vintertid.
« skrivet: 28 nov-16 kl 15:53 »
Söker tips på hur man på ett hyfsat enkelt sätt håller en del av en damm isfri så att ankorna kan bada.
Bor i södra delen av landet, så det handlar inte om långa perioder med mycket minusgrader.
Någon som provat en dränkbar pump?
Finns ju pumpar som man använder så det blir en fontän. Någon som vet om dessa funkar och hur stor pump i så fall?

Tacksam för svar.
Delar glada livet med hästar, hundar, får, höns, ankor och katter.

 

david.wessman

  • Inlägg: 5
SV: Badmöjlighet vintertid.
« Svar #1 skrivet: 29 nov-16 kl 16:57 »
Jag använder mig av en dränkbar pump hela vintern och det funkar bra. Har en damm på 120m2 och som djupast 1,5m. Pumpens kapacitet är ganska hög och pumpar nog runt  minst 100 liter i minuten och bryter vattenytan.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Badmöjlighet vintertid.
« Svar #2 skrivet: 29 nov-16 kl 18:15 »
Du kan även använda en luftpump (akvariepump) och någon eller några luftstenar. Blir väldigt liten kostnad, både i inköp och drift.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

251 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser