Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Möss...  (läst 3957 gånger)

AK i Valle

  • Inlägg: 7
Möss...
« skrivet: 22 okt-03 kl 12:46 »
Hej!

om man har hasselmöss i huset och gärna vill att de flyttar ut (utan att ta död på dem) Hur gör man?

Hälsn. Anna-Karin
« Senast ändrad: 04 jul-04 kl 10:51 av admin »

BuDDHa

  • Gäst
Re:möss
« Svar #1 skrivet: 22 okt-03 kl 13:09 »
köp en katt och låt naturen ha sin gång... (du har inte ihjäl den)
« Senast ändrad: 04 jul-04 kl 10:51 av admin »

AK i Valle

  • Inlägg: 7
Re:möss
« Svar #2 skrivet: 22 okt-03 kl 13:13 »
Men om nu de små raringarna är fridlysta? Hasselmöss är i vart fall ganska sällsynta, så det känns inte så bussigt det där att låta katten ta för sig..
Anna-Karin
« Senast ändrad: 04 jul-04 kl 10:51 av admin »

Jan M Hedlund

  • Gäst
Re:möss
« Svar #3 skrivet: 13 jan-04 kl 09:52 »
Det där med Katten hör ju till naturens grymma gång låt den ta för sig, desutom tror jag inte att katter äter dom har för mig att hasselmöss utsöndrar något ämne utan katten bara jagar dom till skogs där dom hör hemma.
« Senast ändrad: 04 jul-04 kl 10:52 av admin »

blaze

  • Gäst
Re:Möss...
« Svar #4 skrivet: 05 okt-04 kl 21:19 »
Hej
Skaffa en råtta eller orm eller iller så skall du inte ha några möss.
Men du får ju andra trevliga Husdjur. :-[

tivedstroll

  • Inlägg: 28
    • -
Re:Möss...
« Svar #5 skrivet: 29 nov-04 kl 20:35 »
någon som har tips om hur man kan fördriva möss som finns i väggarna & vindsgolvet?
lånekatten jag har verkar inte bry sig alltför mycket & upp på vinden kommer jag knappt själv ...

Skogs-Siri

  • Inlägg: 76
Re:Möss...
« Svar #6 skrivet: 30 nov-04 kl 10:43 »
det finns en liten manick som man sätter i ett vanligt eluttag (förutsätter ju då att man har el...). den sänder tydligen ut ett högfrekvent ljud som möss och sork inte gillar! ska vara effektiv har jag hört...men har aldrig testat. vet inte om den ka vara farlig för husdjur och liknande, men kanske värd att kolla!

du som har hasselmöss! ta inte dit en katt för att bli av med dom, katten dödar dom men äter inte upp dom! har inget emot att naturen har sin gång, men i det här fallet känns det ju lite som slöseri, bara en kattleksak lixom!  

tjo!
vart man än lägger slantarna så rullar dom åt samma håll...(peps persson)

Desdinova

  • Gäst
Re:Möss...
« Svar #7 skrivet: 30 nov-04 kl 15:13 »
Det finns traditionella och väl fungerande lösningar. Möss är precis inget nytt problem...

Möss skyr enris, både färskt och torrt. Lägg enris där mössen har chans att ta sig in, och på de ställen där du minst av allt vill ha dem! En bekant till mig stack in enris lite härochvar i bilens motorutrymme för att slippa få in möss i bilen...  ;)

Det är antagligen enrisoljan som är obehaglig för de små krypen; så länge riset doftar häller sig mössen borta!

Desdinova


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

838 gäster, 4 användare (2 dolda)
von tratt, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser