Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  arbete med häst  (läst 1050 gånger)

Heureka

  • Inlägg: 96
    • Småland
arbete med häst
« skrivet: 12 feb-10 kl 09:54 »
Vad använder ni era hästar till och i vilken omfattning? Själv skulle jag vilja kunna dra hem ved, röja snö, klippa gräs, sladda planen och ta eget hö. Vilka moment går bra att göra med häst och vilka är det bättre att ha traktor till? Vad har ni för utrustning (bakom hästen alltså)?
Vad använder ni för raser? Jag har en korsning welshcob/arab och tycker hon borde kunna dra en del, eller?



brainghost

  • Inlägg: 140
    • Småland
SV: arbete med häst
« Svar #1 skrivet: 13 feb-10 kl 08:45 »
Man kan använda hästen till allt själv så kör jag ved,timmer slår hö,havre mm plöjer harvar sår bultar kör ut gödsel röjer snö kyrkskuts ja allt går att göra tar bara lite längre tid än traktor anväder två ardennerhästar de pallar för tunga jobb,din häst är lite lättare men borde gå o göra det mesta med om man tar det lite easy,redskapen jag anväder är fyrhjulsvagn såttermaskin hövändare höräfsa,gödselspridare plog harv bult självbindare timmer kälke snöplog finvagn mm


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 3 användare
Anders Flix, Be, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser