Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mobil app ??  (läst 1054 gånger)

evertcarl

  • Inlägg: 7
    • Östergötland
Mobil app ??
« skrivet: 28 apr-19 kl 19:29 »
Hej..
Blev lite ledsen idag..... :( Till min nya andriod telefon finns inte Minbigård som finns till iphone..
Vad använder ni för app till andriod telefonerna ?

asmir

  • Inlägg: 126
    • -
SV: Mobil app ??
« Svar #1 skrivet: 28 apr-19 kl 19:59 »
Hivelog.dk

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Mobil app ??
« Svar #2 skrivet: 28 apr-19 kl 21:57 »
Kan man ladda ner den som app till telefonen?

evertcarl

  • Inlägg: 7
    • Östergötland
SV: Mobil app ??
« Svar #3 skrivet: 28 apr-19 kl 21:59 »
Kan man ladda ner den som app till telefonen?
[/quote
 
Hivelog?? Jadet gick

 

asmir

  • Inlägg: 126
    • -
SV: Mobil app ??
« Svar #4 skrivet: 28 apr-19 kl 22:07 »
Ja man trycker på de tre punkterna som är menyn i Crome och väljer Lägg till startskärmen

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Mobil app ??
« Svar #5 skrivet: 29 apr-19 kl 00:35 »
Lite filmer som hjälp.
http://www.stadekort.dk/

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Mobil app ??
« Svar #6 skrivet: 29 apr-19 kl 07:30 »
Jag hade för 4-7 år sedan appen beenotes. Mig veterligen var det den enda vettiga appen som omvandlade tal till text. Jag berättade för appen under tiden som jag gick genom mina testsamhällen, och när jag kom hem så hade jag excelfilerna i datorn med all data i.

Tyvärr vägrade grabbarna att ta betalt för appen, vilket resulterade i att den lades på is för 4 år sedan då de inte hade ekonomi till att driva den vidare.

Numera har jag fått återgå till bläckpenna och pärm. Att kladda på mobilen med fingrar fula av propolis och nektar är uteslutet för mig, och en skärm-penna för mobilen tar mer än dubbelt så lång tid än bläckpenna och papper. Tid som jag inte har över under sommaren.

Är det någon här som känner till andra appar som omvandlar tal till excel och som fungerar i biodling så får ni gärna delge det.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Mobil app ??
« Svar #7 skrivet: 02 maj-19 kl 20:52 »
Android nyare versioner har Speech to Text och ska kunna röstanpassa appar, alltså det som görs med knapptryckningar i en app kan kopplas till ett röstkommando. Man ska alltså först i inställningar ställa in de kommandon man brukar använda på den appen man vill använda. Så om man har en bra och enkel biodlingsapp som kan överföra data till Excel så skulle det kunna gå att använda den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare
Bertil

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser