Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Kurs" förökning av rhododendron och ljung  (läst 1157 gånger)

Jan lindgren

  • Inlägg: 1193
"Kurs" förökning av rhododendron och ljung
« skrivet: 27 jul-10 kl 09:55 »
Hej!
Jag har som vanligt en liten "kurs" andra söndagen i augusti. Kort teoretisk genomgång och sedan eget arbete. Vi håller med allt material och bjuder på fika med tilltugg. Inga kostnader! Sälj gärna dina överskottsväxter samtidigt.

Plats: Hemma hos oss i Osby ( Norra Skåne )
Tid: 8 augusti kl 14.00 Fika serveras från 13.00

Alla är välkomna och det behövs ingen anmälan.

MVH
Jan

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: "Kurs" förökning av rhododendron och ljung
« Svar #1 skrivet: 27 jul-10 kl 10:00 »
sätter ett litet avtryck här så jag hittar tillbaka även omjag tror att just den helgen är "halva släkten kommer och ska titta hur vi bor"-helgen vilket då gör att jagitne kan men jag kanju få hoppas. :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Herr Trussel

  • Gäst
SV: "Kurs" förökning av rhododendron och ljung
« Svar #2 skrivet: 27 jul-10 kl 17:19 »
Hej!
Jag har som vanligt en liten "kurs" andra söndagen i augusti. Kort teoretisk genomgång och sedan eget arbete. Vi håller med allt material och bjuder på fika med tilltugg. Inga kostnader! Sälj gärna dina överskottsväxter samtidigt.

Plats: Hemma hos oss i Osby ( Norra Skåne )
Tid: 8 augusti kl 14.00 Fika serveras från 13.00



Alla är välkomna och det behövs ingen anmälan.

MVH
Jan


Har i min lilla trädgård en numera jättestor lila rhodedendron som fullständigt tagit över hela rbatten. Kan jag skära ner den och i så fall när ska jag göra detta? Kommer den att blomma igen?

Jan lindgren

  • Inlägg: 1193
SV: "Kurs" förökning av rhododendron och ljung
« Svar #3 skrivet: 27 jul-10 kl 18:31 »
Hej!
Det går normalt bra att skära ner rhododendron. Jag skulle vänta tills efter blomningen, bara för att se den. Den lila Rh. catawbiense Grandiflorum är snäll och tycks tåla det mesta så det brukar gå bra att skära när som helst.
MVH
Jan

Mr Olesen

  • Gäst
SV: "Kurs" förökning av rhododendron och ljung
« Svar #4 skrivet: 01 aug-10 kl 20:35 »
Hej

Ett utmärkt initiativ. Jag ska försöka att komma. :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser