Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Studiebesök" i Roslagen?  (läst 1534 gånger)

Varganess

  • Inlägg: 1
    • Uppland
    • Brev från Varga (blogg)
"Studiebesök" i Roslagen?
« skrivet: 30 dec-17 kl 00:42 »
Jag hoppas att den här tråden är okej här ^^ Jag undrar hur det ser ut med folk som har köttkaniner i Roslagen, någon här? :) Jag funderar på att starta upp nu i vår/sommar eller möjligen nästa år, men skulle gärna göra lite "studiebesök" först! Har två hundar som äter råfoder som jag tänkt ge "resterna" till och jag vill gärna använda skinnen. Känns som en bra idé att åka runt och hälsa på lite olika raser och få vara med i praktiken och inte bara sitta och läsa teori på nätet innan man kör.

Hyresvärden har lånat ut sin stora hemmabyggda kaninbur med låda och allt, fick en massa hö i somras som mest bara står och står så egentligen är det mesta färdigt. Jag är bara lite "harig" när det gäller att börja utan en mentor, hehe.

Bor i en stuga med 2000 kvm tomt i Gottröra utanför Rimbo men har familj i Hallstavik och Norrtälje.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: "Studiebesök" i Roslagen?
« Svar #1 skrivet: 12 jan-18 kl 00:30 »
Finns ju ett par i Herräng som sysslar med slaktkaniner som en business, var en artikel om det i Norrtälje tidning för några månader sedan.

Tror dem heter Andersson i efternamn.

msand

  • Inlägg: 105
  • Mjukvaruutvecklare och gårdsägare
    • Uppland
SV: "Studiebesök" i Roslagen?
« Svar #2 skrivet: 12 jan-18 kl 10:58 »
http://kallangens.se/
Har handlat hos dem i somras och fått stora guidningen.

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: "Studiebesök" i Roslagen?
« Svar #3 skrivet: 12 jan-18 kl 14:39 »
http://kallangens.se/
Har handlat hos dem i somras och fått stora guidningen.


ojojoj, de har då inga problem med att ta betalt!

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: "Studiebesök" i Roslagen?
« Svar #4 skrivet: 16 jan-18 kl 12:28 »
Det kostar att bedriva verksamhet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser