Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En trumpetfråga  (läst 1666 gånger)

Idd

  • Inlägg: 70
    • Skåne
En trumpetfråga
« skrivet: 30 mar-17 kl 10:17 »
Är eventuellt inte rätt forum att fråga på, men jag provar här till att börja med.

Har en trumpet som varit min morfars, och den tycks vara riktigt svår att spela på. Den har stått i ett skåp, oanvänd i många många, många år.
Kan det vara så att den skulle bli enklare att få ljud i ifall man lämnar in den för en grundlig rengöring?

simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: En trumpetfråga
« Svar #1 skrivet: 30 mar-17 kl 13:22 »
Skeptisk.  Nu är det länge sedan jag spelade men min erfarenhet är att dom är olika lättblåsta.  Ett annat hmm kommer inte ens ihåg vad det heter. Munstycke kanske? Kanske får det mer lättblåst

Du borde kunna rengöra den tillräckligt själv

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

 

karsan

  • Inlägg: 1901
    • Södermanland
SV: En trumpetfråga
« Svar #2 skrivet: 31 mar-17 kl 17:23 »
Men får nog ta reda på hur man rätteligen gör den ren. Min son, i sin iver att rengöra sin saxofon, hällde i kokhett vatten och förstörde den totalt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 1 användare
Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser