Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  varför går inte baggarna ihop längre?  (läst 1185 gånger)

sarbe453

  • Inlägg: 369
    • Östergötland
varför går inte baggarna ihop längre?
« skrivet: 20 dec-12 kl 20:33 »
Min bagge har gått med ett årsbagglamm sedan i somras. De har trivts bra ihop men nu har baggen varit hos tackorna i 6 veckor och den andra har gått själv. För en vecka sedan släppte vi ihop baggarna i en box iigen men nu är den äldre mycket stångig och släpper inte fram den yngre till maten osv. Varför bir det så här? Tror ni de vänjer sig vid varandra igen? Kan det vara idé att flytta ut dem i vindskydd så de inte är så nära tackorna? Förslag på vad jag ska göra!
« Senast ändrad: 20 dec-12 kl 20:36 av sarbe453 »
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: varför går inte baggarna ihop längre?
« Svar #1 skrivet: 20 dec-12 kl 21:10 »
Låt dom stå trångt ett tag så att de inte kommer åt att ta sats. Sen tycker jag att det är en strålande idé att flytta dom bort från tackorna. Det kommer att minsta konkurrensen mellan dom!! Baggar brukar bli kaxiga och beskyddande över tackorna efter betäckningen, så att avlägsna dom från tackorna är en god idé!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 3 användare
alternaiv, Be, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser