Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  frontline  (läst 1720 gånger)

M

  • Gäst
frontline
« skrivet: 04 maj-05 kl 08:59 »
som jag har förstått så kan man ju använda frontline till många olika djur så nu till min fråga, kan man ha frontline på getkillingar eller är dom för känslinga när dom är små?

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Re:frontline
« Svar #1 skrivet: 04 maj-05 kl 09:18 »
 Frontline är ännu så länge bara godkänt för hund och katt, vad jag vet... Och ska inte användas på djur under 8 veckor eller dräktiga och digivande (enligt FASS).
 Jag skulle nog hellre kolla upp Flusa, som är till för Nötkreatur och Får, det kan i alla fall användas på lamm, kanske även killingar? Bekämpar flugor, knott och fästingar under betessäsongen och får användas mot löss under stallperioden. Flusa häller man i en sträng på djurets rygg.
 Problemet förutom att man inte vet om det kan vara farligt att använda ett "icke-godkänt" preparat på produktionsdjur är ju att det heller inte finns några karrenstider att gå efter. Så man vet ju inte när man kan ta vara på mjölken/köttet utan att riskera att bli avlusad själv ;)
                              Mvh
                             Charlotte
« Senast ändrad: 04 maj-05 kl 09:18 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

M

  • Gäst
Re:frontline
« Svar #2 skrivet: 04 maj-05 kl 20:51 »
tackar  för hjälpen  :)
vad skulle man göra utan sådana här bra internetsidor och hjälpsamma männinskor  :D
jag antar att man kan få tag på Flusa på granngården så det e äl bara till att åka dit.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 4 användare (1 dolda)
javill, Urban Larsson, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser