Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höra skillnad mellan honor och drakar  (läst 1467 gånger)

anne-charlotte hallberg

  • Gäst
Höra skillnad mellan honor och drakar
« skrivet: 27 jun-19 kl 13:45 »
Jag har en blandras anka mellan pekinganka och blå anka. Vet inte vad det är för kön, men är det så att honankorna är mycket pratiga? Denna lilla anka går runt och pratar med mig hela tiden, samt ett slags visslande läte.
Tacksam för om ni kan hjälpa mig med detta. Kan inte lägga in någon bild då formatet är för stort.

Tindratösen

  • Inlägg: 16
    • Ångermanland
SV: Höra skillnad mellan honor och drakar
« Svar #1 skrivet: 27 jun-19 kl 14:31 »
Var inte vad du har för ålder på dina ankor? Mina vuxna Peking Honor har ett karakteristiskt kvackande. Starka rejäla kvack kvack. Hanarna ett ”hesare” / ”väsande” läte. Vuxna Peking hanar har en tjusarlock (en fjäder som rullar sig uppåt på stjärten).

anne-charlotte hallberg

  • Gäst
SV: Höra skillnad mellan honor och drakar
« Svar #2 skrivet: 27 jun-19 kl 15:04 »
Den är 6-7 veckor.

Tindratösen

  • Inlägg: 16
    • Ångermanland
SV: Höra skillnad mellan honor och drakar
« Svar #3 skrivet: 27 jun-19 kl 19:59 »
Vid den åldern kunde iaf inte jag se eller höra någon skillnad på honor och hanar. Om en månad till så har dom mer riktig fjäderdräkt och skillnad i kvackandet  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lucas Axman, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser