Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Löpanka med angel wings  (läst 937 gånger)

Palstertackan

  • Inlägg: 5
    • Jämtland
Löpanka med angel wings
« skrivet: 05 aug-20 kl 01:42 »
Hej alla kloka!

Jag kommer att hämta hem 3 st löpankor i helgen, en drake och en anka från ett ställe och en anka från ett annat... helt enkelt för att det känns dumt att bara ha ett par och det är svårt att få tag på löpisar rent generellt här i norr.

Funderar dock på en sak. Fick en video på den ensamma ankan, som är 7 veckor. Den har angel wings. Ägaren verkar inte veta att det är något fel med hur hon ser ut, det är hens första och enda löpanka då det bara blev en. Den har växt upp med hönor osv.

Det jag funderar över är: är det för sent att tejpa vingarna? Någon med erfarenhet?

Nu känns det ju å andra sidan som en riktigt dålig start på en relation att jag ska börja med att tejpa henne... och löpankor flyger ju inte ändå så hon lär väl inte må dåligt av det? Vad jag förstått så lider de inte av det?

Nån som haft en löpanka som gått hela livet med angel wings?

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Löpanka med angel wings
« Svar #1 skrivet: 05 aug-20 kl 09:05 »
Jag hade passat på att tejpa när de ändå ska transporteras och lyftas upp. Vad jag förstår ska det inte vara för sent vid 7 veckors ålder.
Jag har dock ingen erfaranhet av detta utan det är vad jag har sett på YouTube.

Ha bara allt klart innan du ska börja hantera för att ta ut ur transportlådan så minimerar du tiden.

Lycka till!

Palstertackan

  • Inlägg: 5
    • Jämtland
SV: Löpanka med angel wings
« Svar #2 skrivet: 05 aug-20 kl 11:43 »
Tack Efwa!

Då ska jag göra det :) och tack för det indirekta tipset om youtube, hittade en toppenvideo!



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

246 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, tuslus, Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser