Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vallhunds instruktör.  (läst 1678 gånger)

Kharro

  • Inlägg: 99
  • "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
Vallhunds instruktör.
« skrivet: 19 jul-10 kl 20:09 »
Söker med ljus och lykta efter någon som kan det där med vallning med "loose-eyed" hundar dvs inte "eye" som border å kelpie.
De som jag pratat med håller bara på med vallning med BC och den vallningen är ju inte samma som för min Laekenois.
Vill jätte gärna prova att lära oss valla, min lilla kille är intresserad av får, men då jag inte vet hur jag ska lära in allt för att ev kunna tävla i framtiden så har jag inte våga släppt han på fåren.
Så finns det någon som har vallat med belgare briard lr någon av de andra vall raserna men "loose-eyed" hunds typer så hör av er, all hjälp mottages med värme!
// Kharro å lakken Diaz
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

Balin

  • Inlägg: 7
  • stadsbon som vill!
    • Småland
SV: Vallhunds instruktör.
« Svar #1 skrivet: 19 jul-10 kl 20:52 »
Hej!

vet inte var du bor men Svenska Herdeskolan i Skåne vallar med alla raser! Sök på det eller Maud Grönberger. Kan vara svårt att hitta folk som vallar med andra raser än BC men ge inte upp - många vallhundar kan valla - de gör de bara på olika sätt från BCn! Lycka till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 3 användare (1 dolda)
Jona d, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser