Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  För sent att sticklingsföröka nu?  (läst 1433 gånger)

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
För sent att sticklingsföröka nu?
« skrivet: 01 okt-10 kl 10:03 »
Jag hade tänkt försöka sticklingsföröka några av mina örter på sensommaren, men nu börjar det kanske bli väl sent?
Det gäller bla kryddsalvia, dragon och lavendel. Är det lönt att försöka nu?

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
SV: För sent att sticklingsföröka nu?
« Svar #1 skrivet: 27 okt-10 kl 21:29 »
Generellt är det för sent när plantan gått i vila inför vintern. Jag tog sticklingar på fransk dragon, citronverbena och rosmarin för ca en månad sedan. Nästan alla utom den franska dragonen tog sig. De plantorna såg också ut att ha avslutat sin verksamhet redan då. Men det har i och för sig varit dålig fart på dem hela året, vilket var min främsta anledning till att vilja  ha reserver inför nästa år...

Man kan alltid försöka, tycker jag, och alltid lär man sig något. Bara du inte blir alltför besviken, eller lägger ner för mycket jobb, om det inte blir något.

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser